Gallery/Portfolio . Blog . Album

torsdag 6 maj 2010

2 filmer klipps om LAST NIGHT IN LONDON och FIGHTING SPIRIT

Mina 2 studentprojekt från 2008 och 2009 klipps och paketeras om för att dem ska kunna anpassa sig bättre.
Första projektet "Fighting Spirit" filmades med SAE i London hösten 2008. Det andra projektet är lite längre och har ett råare och tyngre tema och ett mer gatusmart foto; "Last Night in London" producerades i samarbete med Club Panico/LFA Productions i London. Jag hoppas kunna bidra med den som förfilm på olika filmfestivaler.
En kul anekdot: Filmen "FIGHTING SPIRIT" fick 72% i betyg. Alla andra studentfilmer på SAE handlade om drömmar slowmotion och hade ett långsamt tempo, så kom min lilla film som "satte fart" på visningen, så där är jag lite glad över. Bildkvaliteten är ganska kass men så ville jag ha det.


LAST NIGHT IN LONDON

Excerpt:
"He loved the city most at night. The night hid many of the sorrows. The sound of silence of the city yet brought deep hidden agendas to the surface. It was these dark slipstreams he could move most freely. In the cover of broken streetlights. Like an eye in the sky, he looked down, but no one looked back.
"



Director/Writer/Narrator/DoP/Editor: CHRISTOFFER BOMAN
Short Film
(Christoffer Boman Prod. / LFA)

...........................................................................................................................................................

FIGHTING SPIRIT

"She never gave up"



Director/Writer/DoP/Editor: CHRISTOFFER BOMAN
Short Film
(SAE Institute London)

Läs mer: LFA, SAE Institute London

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar